Видове риболов :

сряда, 15 август 2012 г.

Нов възел

Нова техника за връзване на вирбели към основното влакно,струва ми се доста по-удачна и здрава от обикновенно използвания възел с "ушенцето" - Клуп.
Главното предимство на предлавания от мен възел е, че не е самозатягащ се и запазва максимално влакното.
Повечето ми случаи на скъсване с такъв възел стават предимно някъде по влакното но не и в самия възел.
Стига с приказките, а сега нагледно ще се опитам да ви обясня как да се научите да го правите най-лесно и бързо.Нямах под ръка по дебело влакно от 0,16 и на снимките не личи много добре за което се извинявам..
Като за начало предпочитам блесната/воблера да са закачени предварително на вирбелчето,като хващам самото вирбелче в палеца и показалеца си така че блесната да остане на дланта на ръката ми. След това промушвам два пъти свободния край на влакното през ушенцето на вирбела и оставям към 20 см свободно влакно необходимо ми за по нататъшната работа с възела.
















Правя си две "ушенца" като осмица,като същевременно вирбела и блесната са в ръката ми и не се виждат на снимката.
















Върху тях и основното влакно навивам 5-6 навивки,като ги използвам за ос.Накрая промушвам края на влакното през ушенцето пред палеца с който държа вирбелчето.


Изтеглям леко докато възела започне да придобива вид на възел.



Допритягам и с двата края на влакното докато възела "слезне" до вирбела и зе затегне.Като за финал изтеглям малко по силно крайчето на влакното което е останало след възела и го отрязвам на 3-4 мм от самия възел.С това той е готов и може да се замята спокойно.Не съм имал случаи досега на развръзване.Ето как би трябвало да изглежда и крайния резултат при Вас.



Успех и НАСЛУКА!

Няма коментари:

Публикуване на коментар